Eerste week Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jhamerss - WaarBenJij.nu Eerste week Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jhamerss - WaarBenJij.nu

Eerste week Thailand

Door: Jeroen hamers

12 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Daar sta ik dan om 10 uur 's ochtends in Bangkok samen met mijn broer, na een 11 uur durende rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol. Misschien een half uurtje geslapen en heel de nacht gevlogen. Daar een taxi geregeld naar een busstation om meteen door te reizen naar khao yai national park. De taxi chauffeur bood meteen aan om een vriend ons daarheen te laten brengen. Maar dat zou veel duurder zijn dan de bus pakken. Dus na heel vaak zijn voorstel te weigeren, snapte hij pas dat het hem niet ging lukken. Onderweg zie je wat voor een gigantische stad Bangkok is en vooral hoe druk het daar is! Om de 50 meter zijn ze aan het bouwen. Door een groot gedeelte van stad wordt een snelweg boven de gewone weg gebouwd (soms zelfs 2 lagen). Meestal 8 banen aan beide kanten van de weg. Inhalen rechts of links, met een scooter net tussen auto's door, het maakt allemaal niet uit. Het is ook heel normaal om met 3 mensen op een scooter te rijden hier. Onderweg in de bus naar khao yai zie je al veel palmbomen enzo, dit geeft meteen een goed vakantiegevoel. 's Avonds een groepje studenten leren kennen, dit werd al meteen een gezellige late avond. Terwijl we eigenlijk op tijd wilden gaan slapen na die lange reis.

De volgende dag werd ik wakker en ik had het koud. Dat had ik niet verwacht hier in Thailand. Het was daar al in geen 60 jaar zo koud geweest werd ons verteld. Dus een lange broek, T-shirt, T-shirt met lange mouwen en een vest aangetrokken. We zaten in een busje dat achter helemaal open was, zoveel kleren was geen overbodige luxe. 'S middags was het wel weer gewoon lekker warm. In khao yai national park liepen we door de jungle, het zag er een beetje uit als de fata morgana in de Efteling maar dan is het echt. Daar hebben we veel verschillende wilde dieren gezien zoals hornbill vogels, apen, een krokodil, slang en een olifant. Ook langs twee watervallen gekomen, het was daar gewoon heel mooi.

De dag erna zijn we doorgereisd naar kanchanaburi. Daar sliepen we in een guesthouse recht aan de rivier. Twee hangmatten tussen palmbomen gespannen op de binnenplaats, was heel relax. Die dag nog naar een tempel in de buurt geweest. De dag erna een scooter gehuurd en naar de erewan watervallen gereden. Het eerste wat je doet als je op een lange rechte weg rijdt, is kijken hoe hard die gaat. 100km per uur haalde we toch echt wel. En dat op mijn slippertjes en in mijn korte broek. We rijden daar 80 km per uur, worden we vol ingehaald door 2 ouders en 1 kindje op 1 scooter. Echt link. Langs de weg staan verkeersborden met oppassen voor overstekende olifanten. De erewan watervallen waren echt heel mooi. Daar had je 7 verschillende 'trappen' met watervallen. Daar hebben we nog wat gezwommen en meteen komen er van die visjes aan je tenen knabbelen. Daarna weer terug op de scooter. We rijden weg, zien we een spookrijder (dacht ik). Ho shit! Wij reden zelf aan de verkeerde kant, in Thailand rijden ze links. Uit automatisme rij je gewoon aan de rechter kant.

De laatste dag in kanchanaburi pakten we weer onze scooter en zijn we naar hell fire pass gereden en door naar sai yok national park. Weer een paar watervallen gezien en er was een vleermuizengrot. Hey, daar kan je in! Er liep een klein paadje door. Zouden we daarin mogen? Vast wel.. Shit geen licht bij, dan maar het licht van onze telefoon. Beetje bij beetje gingen we steeds ietsjes verder de grot in. Opeens zagen we iets hangen, waren het trosjes vleermuizen! Eentje werd net wakker, maakte een hoog geluid, een sloeg zijn vleugels uit. Holy shit, we wisten niet hoe snel we die grot uit moesten! Daarna wel flink om gelachen met z'n tweeën. Die avond zijn we nog wat gaan drinken. Er was een klein barretje en die heette 'get drunk for 10 bath'. Dat is ongeveer 25 cent. Daar zaten we met 2 Polen en een Canadese. Dus ik ging 5 shotjes bestellen, genaamd Black Cock. 'Can I get 5 black Cock?' Het klonk echt heel raar om te zeggen, nooit gedacht dat ik dat dat zinnetje ooit zou gebruiken.

De dag erna was alweer de laatste dag van Joeri. Dus gingen we weer terug naar Bangkok omdat hij vanaf daar weer terug vloog. Het is daar zoveel drukker en chaotischer dan waar we geweest waren. Overal staan ook mega grote reclameborden en iedereen moet iets van je hebben. 's Avonds een Thaise massage laten doen en op stap geweest bij khao san road. Dat is de beroemde backpackersstraat. Echt een gekkenhuis die straat, iedereen wil onzin spullen verkopen en drukken het bijna in je gezicht of willen je ergens naar binnen krijgen. Daarnaast staan er veel zatte mensen op straat te dansen en te drinken. Wel een leuke avond gehad en 's ochtends was het tijd om afscheid te nemen van Joeri. Ik was blij dat hij erbij was, hij was er al een keer geweest. Dus hij wist hoe het daar allemaal ging. Nu reis ik zelf weer alleen verder. Dat blijft een beetje spannend, maar ik heb er vooral veel zin in!

• 12 Februari 2016 - 14:31

Jiska:

Super leuk Jeroen dat je deze blog bij gaat houden!
    Goed begin gehad zo de eerste week, blij dat je die oude broer van je weer naar mij terug hebt gestuurd.. jij redt je wel in je eentje! Have fun! xx Jis

• 12 Februari 2016 - 20:33

Lian:

Kei-leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw reis. Ik kijk al uit naar het volgende verslag. Geniet van je reis en haal eruit wat erin zit! Groeten Lian xx

• 13 Februari 2016 - 09:37

Anita:

Leuk verslag Jeroen! Niet meer zomaar een grot inkruipen hoor! En ik zou nog 10 adviezen willen geven, maar ja, moeders! Heel veel plezier en maak er een mooie reis van! X